Oszuści kontaktują się ze swoją potencjalną ofiarą telefonicznie i podają za pracowników instytucji finansowych. Dzwonią z numerów, które wyświetlają się na telefonach użytkowników jako infolinia banku, choć faktycznie nimi nie są.
- Telefony te, kierowane są przeważnie do osób korzystających z usług bankowości elektronicznej, a na celu mają poinformowanie konsumenta, o tym, że bank przed momentem udaremnił nieuprawnioną wypłatę (przelew) pieniędzy z jego konta – informuje w swoim apelu Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Górze.
Potem twierdzą, że można zabezpieczyć się przed taką kradzieżą. Proszą o zainstalowanie na smartfonie aplikacji o nazwie
quicksupport
. Niestety, jest to narzędzie umożliwiające przejęcie kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej.
W ten sposób oszuści zyskują dostęp do naszego konta bankowego. Mogą nie tylko wyczyścić je do przysłowiowego „zera”, ale nawet zaciągnąć kredy w naszym imieniu.
- „Pracownicy” kontaktujący się z konsumentami, bardzo często mają wschodni akcent – zaznacza w swoim ostrzeżeniu Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Górze.
Rzecznik dodaje także, że przed podaniem jakichkolwiek informacji, podejrzane połączenie najlepiej rozłączyć i zadzwonić do danej instytucji, aby zweryfikować czy rzeczywiście dzwonił do nas pracownik naszego banku.
Warto też zapamiętać, że banki nigdy podczas rozmowy telefonicznej nie proszą swoich klientów o instalowanie jakichkolwiek aplikacji na telefonie czy komputerze. Nigdy też nie proszą o podawanie kodów zabezpieczających katy kredytowe (CVV) czy też kodów jednorazowych sms, które otrzymujemy na telefon w celu autoryzacji transakcji czy potwierdzenia innych operacji wykonywanych na internetowym koncie.
Polub nas na fb
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?