Pomysł żywych obrazów po raz pierwszy wykorzystany został w górowskiej trójce w roku szkolnym 2015/2016 jako podsumowanie projektu edukacyjnego z zakresu historii i kultury „Wehikuł czasu” autorstwa Joanny Zembroń i Anety Grabowskiej.
W kolejnych latach wykorzystano je na uroczystości 10-lecia Uniwersytetu III Wieku, na corocznym Narodowym Czytaniu, na integracyjnym spotkaniu szkół z okazji 100-lecia rocznicy odzyskania niepodległości. Profesjonalnego wsparcia artystycznego zawsze udzielała plastyczka Jolanta Hanusiak-Cebenko.
Z czasem żywe obrazy stały się jednym z elementów chętnie wykorzystywanych na lekcjach języka polskiego przez panią Joannę Zembroń, a efektem tych i innych działań edukacyjnych było zawiązanie współpracy z uniwersytecką redakcją „Inspiracji daltońskich” – czasopismem propagującym nowatorskie metody i formy nauczania.
Polub nas na fb
Czas zdalnego nauczania uniemożliwił bezpośredni kontakt na lekcjach, ale nie odebrał prawa do kreowania swojej wyobraźni. Tym razem uczniowie klasy 7a pod okiem polonistki przygotowali niezapomniane i jedyne w swoim rodzaju żywe obrazy, jako podsumowanie kilku lekcji poświęconych sztuce. Inspiracją było malarstwo i plakaty filmowe.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?