- Wedle deklaracji ze strony PKP SA sprawa jest już na ostatniej prostej – uspokaja Patryk Wild, przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego w Sejmiku Województwa Dolnośląskiego. - Jeszcze w tej kadencji powinniśmy uruchomić tę linię.
- 26 maja miałam spotkanie w tej sprawie z Cezarym Przybylskim, marszałkiem województwa dolnośląskiego i Michałem Dworczykiem, szefem kancelarii premiera. Poinformowano mnie, że jeszcze w tym roku marszałek przejmie linię Góra-Bojanowo – mówiła z kolei na ostatniej sesji Irena Krzyszkiewicz.
- Koronawirus nie pokrzyżował naszych planów. Wręcz przeciwnie. Inwestycje publiczne to dobra metoda pobudzania gospodarki w kryzysie - dodaje Patryk Wild.
Przejmowanie i reaktywacja nieczynnych linii kolejowych jest jednym z elementów strategii rozwoju transportu województwa dolnośląskiego. Trasa kolejowa z Góry do Bojanowa nie jest jedyną, jaką dolnośląski samorząd zamierza przejąć. W sumie chce zostać właścicielem ponad 20 odcinków linii w całym województwie. Środki na ten cel mają pochodzić z rządowego programu Kolej Plus.
Planów samorządowców nie zmienia fakt, że kilka lat temu torowisko na linii Góra – Bojanowo zostało częściowo rozebrane pod budowę S5. Wszystko dlatego, że jeszcze w 2010 roku podpisano porozumienie, w którym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zobowiązała się do budowy mostu kolejowego nad S5 w Bojanowie, jeśli aktualny zarządca zgłosi uzasadnioną ekonomicznie i społecznie potrzebę jej reaktywacji. Zgodnie z podpisanym dokumentem ma na to 2 lata.
Polub nas na fb
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?