Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy pociągi będą się zatrzymywały na przystankach między Lubinem i Legnicą?

Grzegorz Chmielowski
Czy pociągi będą się zatrzymywały na przystankach między Lubinem i Legnicą?
Czy pociągi będą się zatrzymywały na przystankach między Lubinem i Legnicą? Piotr Krzyżanowski
W czerwcu ruszą pociągi Kolei Dolnośląskich z Lubina przez Legnicę do Wrocławia. Czy będą się zatrzymywały na czterech wyremontowanych ostatnio przystankach między Lubinem a Legnicą? Urząd marszałkowski wciąż analizuje sprawę, na razie zakłada się, że tylko część pociągów będzie się na nich zatrzymywała.

Priorytetem dla władz województwa jest w tej chwili maksymalnie krótki przejazd pociągu. Dlatego zakładają, że tylko część pociągów ma się zatrzymywać na stacjach pośrednich. Przypomnijmy, są to ostatnio zmodernizowane stacje między Legnicą a Lubinem: Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin i Chróstnik.

- Chcemy, aby (...) było to połączenie z możliwie szybkim czasem przejazdu między Wrocławiem a centrum Zagłębia Miedziowego. Dystans między stolicą regionu a Lubinem pociąg Kolei Dolnośląskich będzie w stanie pokonać w około godzinę. Część połączeń obejmie również zatrzymania pociągów na małych stacjach pośrednich na linii z Lubina do Legnicy - poinformoał nas w poniedziałek Michał Nowakowski, rzecznik marszałka Cezarego Przybylskiego.

Ale nie jest to ostateczna decyzja. - Do uruchomienia połączenia zostało jeszcze kilka miesięcy, jest to czas na przeanalizowanie kwestii, związanych m.in. z dodatkowym zatrzymywaniem się pociągów regionalnych Kolei Dolnośląskich na stacjach pośrednich - dodał Michał Nowakowski. - Dostrzegamy społeczną potrzebę dostępności komunikacyjnej do kolei szczególnie mieszkańców mniejszych miejscowości. Dostępna dla Dolnoślązaków kolej jest dla Marszałka Cezarego Przybylskiego priorytetem - podkreśla Nowakowski.

Nasz komentarz:

Założenie iż pociąg dotrze z Lubina przez Legnicę do Wrocławia w ciągu godziny jest ambitne (długość trasy - 88 kilometrow). Takie połączenia są potrzebne. Ale są możliwe jedynie wtedy, kiedy pociąg zatrzymywałby się tylko w Legnicy. Jednak powinno to być połączenie wyjątkowe. Może dwie pary dziennie. Potrzebne są połączenia uwzględniające wszystkie czy większość przystanków. Jak to jest teraz na trasie Legnica - Wrocław. Podejrzewam, że urząd wojewódzki obawia się, iż połączenie o dłuższym od godzinnego czasie przejazdu może nie być atrakcyjne dla tych osob w Lubinie, którzy staną przed dylematem: pociąg, bus czy własny samochód. To rzeczywiście jest problem. Ale warto "zagrać" nie tylko czasem przejazdu. Jest też cena biletu, rozkład jazdy, promocja, programy lojalnościowe. Poza tym ta prawdziwa bitwa kolei o pasażera, czy raczej o ekologiczny transport nie zakończy się w czerwcu, a dopiero rozpocznie. Myślę, ze dobrze działająca, punktualna komunikacja na torach też dostarczy trochę argumentów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubin.naszemiasto.pl Nasze Miasto